jak již zřejmě víte ze sdělovacích prostředků, od 8. 6. 2020 je možné realizovat občasné vzdělávací a socializační aktivity pro žáky 2. stupně.
Setkání musí probíhat za specifických hygienických podmínek, a to v závislosti na personálních a prostorových možnostech školy.
Připravujeme vzdělávací aktivity pro 6. třídy (pondělí), pro 7. třídy (úterý) a pro 8. třídy (středa). Pro 9. třídy plánujeme třídnické hodiny, které budou v kompetenci třídních učitelů, stanovené je pouze datum, kdy deváťáci budou předávat učebnice. Čtyři dny budou vyčleněny na možné individuální konzultace.
Žáci 6. a 7. ročníku budou mít v rozvrhu český jazyk, matematiku, anglický jazyk a druhý cizíjazyk. Žáci 8. ročníku budou mít navíc hodinu chemie.
Předpokládaný časový rozvrh (je vytvořen tak, aby se žáci nepotkávali s žáky 1. stupně)
6. a 7. třídy od 9:15 do 12:40
8. třídy od 8:25 do 12:40.
Stravování ve školní jídelně v den výuky je možné. Školní jídelna funguje v mimořádném režimu, časový harmonogram bude stanoven v závislosti na počtu přihlášených žáků. Přihlášení ke stravování najdete na žádosti o přijetí do skupiny, viz níže.
a) žáci 6., 7. a 8. ročníku do středy 3. 6. 2020 do 9 hodin na adresu zs.borohradek@tiscali.cz nebo ji do stejného termínu vhodit do schránky na školní budově.(Formulář je možné vyzvednout i ve škole.) V závislosti na počtu přihlášených teprve budeme moci dotvořit organizační strukturu a případně upravit naplánovaný rozvrh.
b) žáci 9. tříd se budou přihlašovat u svých třídních učitelů zasláním žádosti o přijetí do skupiny na školní e-mailovou adresu třídního učitele rovněž do středy 3. 6. 2020 do 9 hodin.
Pravidla pro vstup do budovy školy a pro pobyt ve škole (aktualizace dle pokynů z MŠMT k 29. 5. 2020)
Pohyb před školou
Dodržovat odstupy 2 metry.
Pro všechny osoby nacházející se před budovou platí povinnost zakrytí úst a nosu (rouškou, šálou, šátkem apod.), pokud se nacházejí alespoň dvě osoby v bližší vzdálenosti než dva metry, nejedná-li se výlučně o členy domácnosti.
Žáky vyzvedne před školou pověřený pedagogický pracovník, a to dle stanoveného časového harmonogramu.
Vstup do školy
Vstup do budovy je umožněn pouze žákům, nikoli doprovázejícím osobám.
Vstup do budovy je dle stanoveného časového harmonogramu.
Nikdo s příznaky infekce dýchacích cest, které by mohly odpovídat známým příznakům COVID-19, nesmí vstoupit do budovy školy.
Při prvním vstupu žák předkládá podepsané čestné prohlášení. Bez tohoto dokumentu nemůže být žák vpuštěn do budovy. (Formulář je možné vyzvednout i ve škole.)
Všichni žáci i zaměstnanci nosí ve společných prostorách roušky.
Každý žák bude mít s sebou na den minimálně 2 roušky a sáček na uložení roušky.
Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla; jejich opakované nedodržování, po prokazatelném upozornění zákonného zástupce žáka, je důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp. k vyřazení žáka ze skupiny či přípravy.
Žák si po vstupu do budovy vydezinfikuje ruce.
Žák organizovaně odchází ke své šatní skříňce.
Neprodleně po přezutí, popřípadě po příchodu do třídy, musí každý použít dezinfekci na ruce.
Ve třídě
Maximální počet žáků ve skupině je 15. V lavici sedí pouze jeden žák.
Ředitelka může (podle podmínek školy) zařadit žáka do školní skupiny i dodatečně, ale nesmí být překročen maximální počet žáků ve skupině.
S ohledem na občasný a krátkodobější charakter výše uvedených aktivit nemusí být skupiny žáků 2. stupně neměnné, se skupinou žáků mohou také pracovat různí pedagogičtí pracovníci dle konkrétních potřeb.
V průběhu pobytu ve třídě nemusí žáci ani pedagogičtí pracovníci nosit roušku, pokud je zachován rozestup 2 metry (nejméně 1,5 metru). Pokud dochází k bližšímu kontaktu, musí se roušky nosit i ve třídě.
Při sejmutí roušky si ji každý žák uloží do sáčku.
Žáci si po každém vzdělávacím bloku vydezinfikují nebo umyjí ruce ve své třídě.
Škola vede evidenci o docházce žáků do školy. V případě nepřítomnosti žáka delší než 3 dny žádá škola informaci od zákonného zástupce o důvodech nepřítomnosti a o tom, zda bude žák nadále do skupiny docházet. Absence se nezapočítává do absence uváděné na vysvědčení žáka.
Další hygienická opatření
Pro čištění a dezinfekci se používají dezinfekční přípravky, které působí virucidní aktivitou.
Zvýšená pozornost je věnována dezinfekci školních lavic, stolů a povrchů (kliky, vodovodní baterie, klávesnice, učební pomůcky, vypínače apod.)
Toalety jsou vybaveny mýdlem v dávkovači, dezinfekcí v dávkovači a papírovými ručníky.
Dezinfekční přípravky jsou ve třídách.
Větrání se provádí minimálně jednou za hodinu po dobu pěti minut.
Shrnutí
Zájemci o dobrovolnou přítomnost ve škole musí odeslat žádost o přijetí do skupiny do středy 3. 6. 2020 do 9 hodin na adresu zs.borohradek@tiscali.cz. Žádost je možné vhodit ve stejném časovém termínu i do schránky na budově školy. Žáci 9. ročníku se odesláním žádosti přihlašují u svých třídních učitelů. Formulář je možné vyzvednout i ve škole.
Při prvním vstupu žák předloží vyplněné čestné prohlášení. Formulář je možné vyzvednout i ve škole.
Oba formuláře ke stažení v textu výše.
Přesný rozvrh zveřejníme na základě počtu přihlášených žáků, respektive na základě počtu skupin 15 žáků. Dále zveřejníme termíny odevzdávání učebnic, připravujeme i harmonogram předávání vysvědčení dne 30. 6. 2020.