ZŠ TGM
Borohrádek
pomáhá ti otevřít dveře do budoucnosti
Hlavní menu
PO | ÚT | ST | ČT | PÁ | SO | NE |
---|---|---|---|---|---|---|
25
|
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2
|
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 |
19
|
20 | 21 | 22 |
23
|
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
« Předchozí měsíc prosinec 2024 Další měsíc »
ZŠ TGM Borohrádek společně se školami z Polska, Portugalska, Chorvatska a Turecka pracuje v rámci programu Erasmus+ na projektu s názvem Challenge as a Modern Pedagogical Tool (Výzva jako moderní pedagogický nástroj). Žáci a učitelé všech zapojených škol během školního roku plnili různé výzvy jednak ve svých zemích a rovněž společně při dubnovém setkání v Borohrádku a poté v červnu v polské Radomi.
Program připravený polskými kolegy byl bohatý. Úvodní den projektového setkání byl ve znamení představení partnerské školy. Žáci a učitelé ze zahraničí si prohlédli učebny, obdivovali jejich vybavení a zhlédli vystoupení místních žáků s názvem Poland in a Nutshell. Diváci putovali po Polsku v doprovodu radomských školáků, kteří osobitým způsobem ztvárnili zajímavé příběhy z historie země či přiblížili místa lákající nás jako turisty. Odehrál se před námi příběh o krakovském drakovi, navštívili jsme festival v Sopotech, přístav Gdaňsk, Wroclaw i Poznaň. Velký úspěch sklidily radomské roztleskávačky. Navštívili jsme i radnici, kde nás přijal viceprezident města mající ve své gesci školství. Radom dává ze svého rozpočtu do školství velké množství financí, což je vidět na vnitřním vybavení škol, na venkovních hřištích či venkovních úpravách školních budov.
První výzvou, kterou měli žáci pracující v mezinárodních týmech zvládnout, byla tvorba krátkého filmu. S prací žákům pomáhal polský odborník a některým skupinkám se film skutečně vydařil. Úspěšná byla kulinářská výzva realizovaná v malé rodinné restauraci. Žáci rozdělení opět do mezinárodních týmů měli za úkol připravit polské pierogi – taštičky plněné jahodami. Pod vedením majitelky restaurace žáci zvládli přípravu těsta, přípravu ovoce i samotné vykrajování taštiček, do kterých dávali jahody. Hotové pierogi už zbývalo jen uvařit a servírovat se zakysanou smetanou.
Žáci byli nadšeni i z dalších výzev – bowlingu, basketbalu, zvládnutí techniky roztleskávaček či z honby za pokladem připravené v krásném prostředí skanzenu Vsi Radomské.
Ke všem mezinárodním setkáním patří rovněž poznávání dané země. Navštívili jsme Varšavu, kde jsme zahájili prohlídku v nejvyšší budově Polska, a to v Paláci kultury a vědy. Naše kroky vedly rovněž k soše F. Chopina a dále parkem, který nese stopy po posledním polském králi Stanislavovi, jenž miloval antiku a nechal mimo jiné v parku vybudovat antické divadlo. Procházku po Varšavě jsme ukončili v její nejstarší části.
Líbilo se nám i v historickém městečku Kazimierz Dolny, kde i přes nepřízeň počasí bylo mnoho turistů. Toto místo je vyhledáváno nejen pro svoji nádhernou renesanční část, ale vzhledem ke svému klimatu ho vyhledávají i osoby s dýchacími problémy.
Naši hostitelé nám představili i Radom mající 300 tisíc obyvatel. Prohlédli jsme si jak historické budovy, tak i moderní část města. Využili jsme i pozvání do místní umělecké školy a jedné z radomských mateřských škol.
Všichni zahraniční žáci byli ubytováni v polských rodinách. Mohli tak poznat způsob života našich sousedů skutečně důkladně – takovým způsobem, který cestovní kancelář těžko může zajistit. Všichni se snažili o praktické využití znalostí angličtiny, naši žáci si mohli v rodinách pomoci i češtinou.
Již v Borohrádku se uskutečnila společná akce všech zahraničních účastníků, hostitelských rodin a pracovníků školy. Podobné setkání proběhlo závěrečný den i v Radomi, v nedalekém skanzenu Wsi Radomskiej. Bylo příjemné pozorovat, jak po týdnu spolu všichni přirozeně komunikují, jak se zahraniční studenti sžili se svými hostitelskými rodinami, jak všichni mezinárodní setkání kladně hodnotí. Žáci tu i soutěžili, tancovali a došlo i na výměnu triček mezi školami. Připravit originální potisk trička bylo další výzvou, na které začaly zapojené školy pracovat již na dubnovém setkání v Borohrádku. V polské Radomi došlo na jejich hodnocení, porovnávání a výměnu – každá země si odvezla tričko svých zahraničních partnerů.
Součástí projektové práce v Polsku bylo i jednání koordinátorů projektu a dalších zapojených učitelů. Vedle hodnocení dosavadního průběhu mezinárodní spolupráce byla věnována pozornost nejbližšímu setkání, které se uskuteční v září v Portugalsku, a otázce setkání v Turecku. Vzhledem k bezpečnostní situaci v této zemi se všichni partneři dohodli na zrušení této mobility. Náhradou bude projektové setkání na jaře 2017 konané opět v Borohrádku. Z naší školy bude naopak moci vycestovat navýšený počet žáků do Portugalska a Chorvatska. Dvouletá mezinárodní spolupráce bude ukončena v červnu 2017 v chorvatském Šibeniku.
Iva Přibylová
Projektové setkání je dobrá zkušenost. Kdybych měla možnost znovu se do projektu zapojit, určitě bych to udělala. Naučíte se nová slovíčka jak v angličtině, tak i v jiném jazyce. Seznámíte se s novými lidmi a najdete si kamarády mimo Českou republiku. Toto projektové setkání v Polsku bylo super. Příjemní rodiče i lidé, kteří se o nás starali. Kolektiv, který jsme si vytvořili, byl super. Všichni byli přátelští. A hlavně to je životní zkušenost - kdo budete mít takovou příležitost určitě jí využijte - něco se přiučíte.
Jana Rampasová
Setkání v Polsku bylo velmi dobré, všichni zahraniční účastníci i hostitelské rodiny byli hodní a velkorysí. Když by se mi taková možnost znovu naskytla, tak bych ji okamžitě bez rozmýšlení přijala. Potřebujete tu hodně anglický jazyk, ale také se toho hodně naučíte. Je to dobrá zkušenost. Doporučila bych to každému, koho bych potkala.
Domluvili jsme se všude, vždy a snadně. Nejvíc se mi líbilo, když jsme byli ve Varšavě. Byla sice velká, ale nikdo se neztratil a všem se hlavní město líbilo. Radom je také krásné město a doporučuji vám ho navštívit.
Kristýna Novotná
Název celého projektu je Challenge!, což v překladu znamená výzva. Všechny výzvy, které jsme měli za úkol splnit, byly skvělé a zábavné. Tentokrát bylo hostitelskou zemí Polsko, které připravilo hned čtyři výzvy - přípravu a následné uvaření taštiček s jahodami, bowling, cestu za pokladem a vytváření animovaného filmu. Všechny tyto výzvy pro nás byly velice přínosné. Zdokonalili jsme se ve výslovnosti anglického jazyka, seznámili se s novými lidmi, kteří se stali našimi přáteli, a poznali krásná a zajímavá místa v Polsku. Tento projekt hodnotím velice kladně a doufám, že se všichni ještě někdy setkáme. Všem bych přála, aby měli možnost se do podobných projektů zapojit. Je to vážně super!
Martina Krejčíková
Toto setkání se mi velice líbilo. Jsem moc ráda, že jsem dostala možnost se do projektu zapojit. Nejvíc se mi líbila kulinářská challenge, kdy jsme se rozdělili do mezinárodních týmů, a museli jsme uvařit tradiční polské jídlo. Bylo to velmi vtipné, protože nikdo z nás nikdy polské jídlo nevařil. Museli jsme sami udělat těsto, vyválet ho, nakrájet jahody, vytvarovat a naplnit taštičky a nakonec uvařit. Výsledné jídlo jsme pak servírovali a snědli. Mně toto polské jídlo hodně připomnělo naše jahodové knedlíky. Doufám, že se někdy ještě do nějakého projektu zapojím. S ostatními národy jsme se hodně skamarádili. Když jsme odjížděli, skoro všichni měli slzy v očích, protože je velmi těžké rozloučit se s tak dobrými kamarády.
Eliška Zahajská
Červnový pobyt v Polsku se mi velmi líbil, i když jsem se ze začátku trochu bála, v jaké budu rodině, jaký tam bude pro nás připravený program a jaké tam budou děti. Ve své rodině jsem byla velice spokojená, byla tam příjemná atmosféra a velmi milí lidé. Dá se říct, že jsem se cítila jako doma. Co se týče programu a účastníků, myslím, že vše mělo dobrou úroveň. Žáci ze všech pěti zemí byli s výjimkami přátelští, zábavní a komunikativní. Program byl dobře vymyšlený, viděli jsme plno zajímavých věcí, užili jsme si spoustu zábavy a snad jsme se i něčemu dobrému naučili. S tímto setkáním jsem opět velice spokojena a doufám, že se takového projektu budu moct znovu zúčastnit v dalších letech.
Anna Dolková
Nejvíce z celého projektu se mi líbilo, že jsme při všech výzvách pracovali ve smíšených týmech. Je to podle mého názoru dobré jak pro rozvoj anglického jazyka, tak i pro práci v kolektivu. Musíme spolu více komunikovat a pomáhat si. Získal jsem opět nové přátele. Projektové setkání by mohlo trvat déle, protože bychom se lépe poznali a měli na sebe více času. Nejvíce jsem si asi rozuměl s Portugalci.
Tomáš Urbánek
Projektové setkání v Polsku se mi velice líbilo. Poznala jsem tak nové kamarády, kulturu a tradice. Bydlela jsem v rodině, která byla velice milá a příjemná. Nejvíce se mi líbilo, jak jsme byli rozděleni do týmů, když jsme například vařili tradiční polské jídlo nebo jsme tvořili animovaný film. Navštívili jsme například Varšavu, skanzen, šli jsme navštívit místní uměleckou školu a jiných spoustu zajímavých míst. Byl pro nás připraven i turnaj v bowlingu. Poslední den byl nejhorší, všichni jsme se museli rozloučit. Všem bych určitě tenhle projekt doporučila.
Natálie Nejedlá
Mgr. Iva Přibylová | 21.06.2016 v 18:28
Mapa stránek | © ZŠ TGM Borohrádek 2011 - 2024 | Created by YouCan.cz